Warunki korzystania z Platformy informacji dotyczących napraw i konserwacji dla profesjonalnych serwisantów
-
Zakres
a. Tę Platformę internetową („PLATFORMA”) obsługuje firma Electrolux Appliances AB, SE-105 45 Sztokholm, Szwecja („Electrolux”), w której Electrolux zapewnia profesjonalnym serwisantom („Użytkownik/Użytkownicy”) dostęp do informacji dotyczących napraw i konserwacji urządzeń („Informacje dotyczące napraw i konserwacji”).
b. Niniejsze Warunki korzystania regulują korzystanie z PLATFORMY przez Użytkownika, ale nie wpływają na warunki jakichkolwiek umów zawartych pomiędzy Użytkownikiem a Electrolux.
c. Electrolux prowadzi tę PLATFORMĘ w celu zapewnienia dostępu do informacji dotyczących napraw i konserwacji zgodnie z ROZPORZĄDZENIAMI KOMISJI (UE) 2019/2019, (UE) 2019/2022 i (UE) 2019/2023.
d. Rejestrując się, Użytkownik (1) wyraża zgodę na przestrzeganie niniejszych Warunków korzystania, (2) potwierdza, że działa jako klient biznesowy i (3) potwierdza, że jest operatorem lub przedsiębiorstwem, które świadczy usługi naprawy i profesjonalnej konserwacji domowych urządzeń chłodniczych, domowych zmywarek, domowych pralek i domowych pralko-suszarek („Profesjonalny serwisant”), a także potwierdza, że udzielany jest wyłącznie dostęp do Informacji dotyczących napraw i konserwacji bez żadnych innych prawnych relacji biznesowych wynikających z tego stosunku pomiędzy Użytkownikiem a Electrolux. -
Rejestracja i konto Użytkownika
a. Rejestracja na PLATFORMIE jest możliwa wyłącznie przez Internet i wymaga rejestracji pod adresem https://www.aeg.pl/support/contact-us/. Podczas rejestracji Użytkownik musi podać pełne i dokładne informacje, a w przypadku zmiany tych informacji w przyszłości Użytkownik niezwłocznie powiadomi o takich zmianach spółkę Electrolux. Wszystkie zmiany podlegają potwierdzeniu przez Electrolux. Electrolux może zażądać od Użytkownika wykazania, że Użytkownik posiada kompetencje techniczne do naprawy urządzeń domowych i spełnia obowiązujące przepisy dotyczące napraw urządzeń elektrycznych w kraju, w którym Użytkownik świadczy usługi naprawy i profesjonalnej konserwacji oraz że Użytkownik jest objęty ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej z tytułu swojej działalności.
b. Aby zakończyć rejestrację, Użytkownik musi zaakceptować niniejsze warunki korzystania i podać numer polisy ubezpieczeniowej pokrywającej zobowiązania wynikające z jego działalności oraz unikatowy identyfikator, które to dane są wymagane jako obowiązkowe informacje w formularzu rejestracyjnym i procesie rejestracji.
c. Po zakończeniu procesu rejestracji, jeśli Electrolux zatwierdzi i zezwoli Użytkownikowi na korzystanie z PLATFORMY, Użytkownik w ciągu pięciu (5) dni roboczych otrzyma za pośrednictwem poczty elektronicznej potwierdzenie rejestracji. To samo dotyczy sytuacji, w której odmówiono rejestracji.
d. Z konta Użytkownika może korzystać wyłącznie Użytkownik. Użytkownik musi zachować w tajemnicy swoje konto i hasła oraz nie może upoważnić żadnej osoby trzeciej do uzyskiwania dostępu do PLATFORMY lub korzystania z niej w jego imieniu, chyba że Electrolux zapewni zatwierdzony mechanizm takiego użycia. Okresowo Electrolux może zażądać od Użytkownika zmiany hasła do konta Użytkownika. Electrolux nie ponosi odpowiedzialności za żadne straty lub szkody wynikające z nieuprawnionego korzystania z konta Użytkownika.
e. Użytkownik zapewnia, że wszyscy jego pracownicy, którzy zarejestrują się indywidualnie w odniesieniu do Użytkownika lub będą korzystać z PLATFORMY za pomocą dostępu wygenerowanego dla Użytkownika, są uprawnieni do działania jako upoważnieni przedstawiciele Użytkownika. W szczególności Użytkownik niezwłocznie powiadomi spółkę Electrolux w przypadku wygaśnięcia prawa pracownika do działania w charakterze upoważnionego przedstawiciela Użytkownika w odniesieniu do dostępu do PLATFORMY.
f. Na żądanie firmy Electrolux Użytkownik ponownie potwierdzi i zaktualizuje informacje podane przez Użytkownika w procesie rejestracji w ciągu 2 tygodni od żądania firmy Electrolux. W przypadku gdy ponowne potwierdzenie lub aktualizacja nie zostaną dostarczone w wyznaczonym terminie, Electrolux zastrzega sobie prawo do dezaktywacji konta Użytkownika.
-
Prawa do korzystania z treści, informacji i dokumentacji
a. Na PLATFORMIE Electrolux może zapewnić Użytkownikowi treści, informacje i dokumentację. Korzystanie z tych treści, informacji i dokumentacji podlega niniejszym Warunkom korzystania. Po zarejestrowaniu się Użytkownik w ciągu jednego (1) dnia roboczego od złożenia wniosku otrzyma dostęp do żądanych informacji dotyczących napraw i konserwacji.
b. Wszelkie prawa do PLATFORMY, w tym wszelkie prawa własności intelektualnej (w tym m.in. prawa autorskie, patenty, know-how, informacje poufne, prawa do baz danych oraz prawa do zarejestrowanych i niezarejestrowanych znaków towarowych i wzorów) („Prawa własności intelektualnej”) pozostają zawsze własnością Electrolux. Z wyjątkiem przypadków wyraźnie określonych w niniejszym dokumencie, Electrolux nie udziela Użytkownikowi żadnych wyraźnych ani dorozumianych praw do patentów, wzorów, znaków towarowych, praw autorskich lub przepisów dotyczących tajemnicy handlowej.
-
Treść dostarczonych dokumentów
a. Wszelkie Informacje dotyczące napraw i konserwacji podane na PLATFORMIE mogą być okresowo zmieniane. Użytkownik musi zatem zawsze korzystać z najnowszej wersji Informacji dotyczących napraw i konserwacji.b. Należy pamiętać, że instrukcje obsługi mogą być również okresowo zmieniane. W związku z tym wersja przedstawiona tutaj może różnić się od pierwotnej instrukcji dostarczonej wraz z produktem. Przyczyny zmian w instrukcjach obsługi mają zazwyczaj drobny charakter i nie wpływają na podstawowe funkcje urządzenia. W razie dalszych pytań prosimy o kontakt pod adresem ecodesignsupport@electrolux.com.
c. Należy pamiętać, że oryginalny produkt zawiera dodatkowe informacje, takie jak instrukcje obsługi lub bezpieczeństwa, które zwykle nie są zawarte w wersjach online dostępnych na Platformie. W związku z tym należy również zapoznać się z dokumentami dołączonymi do urządzenia. W razie dalszych pytań dotyczących dokumentów prosimy o kontakt pod adresem ecodesignsupport@electrolux.com.
c. Please note that the original product contains additional information such as operating or safety instructions which are usually not included in the online versions available here. Therefore, please also refer to the documents enclosed with the device. Please contact us at ecodesignsupport@electrolux.com if you have further questions about the documents.
-
Obowiązki Użytkownika
a. Użytkownik jest świadomy, że prace naprawcze i konserwacyjne muszą być zawsze wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zapisami ustawowymi i odpowiednimi specyfikacjami urządzenia.
b. Działania zabronione:
i. naruszanie praw własności intelektualnej lub innych praw własności,
ii. przekazywanie jakichkolwiek treści zawierających wirusy, tzw. konie trojańskie lub inne programy, które mogłyby uszkodzić PLATFORMĘ,
iii. aruszanie obowiązujących przepisów prawa i regulacji.
-
Odpowiedzialność użytkownika za prace naprawcze i konserwacyjne
a. Użytkownik jest świadomy, że prace naprawcze i konserwacyjne muszą być zawsze wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zapisami ustawowymi i odpowiednimi specyfikacjami urządzenia.
b. Użytkownik jest również świadomy, że nieprzestrzeganie treści, informacji, dokumentacji dostarczonych na mocy niniejszej Umowy, a także obowiązujących przepisów prawa, zapisów ustawowych i odpowiednich specyfikacji dotyczących urządzenia może mieć wpływ na gwarancję producenta udzielaną klientowi końcowemu i może prowadzić do wygaśnięcia gwarancji w wyniku nieprawidłowej obsługi naprawy. Jeśli gwarancja producenta udzielona klientowi końcowemu wygaśnie w wyniku niewłaściwej naprawy lub innych działań Użytkownika, Użytkownik jest świadomy, że ponosi odpowiedzialność wobec klienta końcowego za utratę gwarancji producenta udzielonej klientowi końcowemu.
c. Ponadto Użytkownik jest świadomy, że nadal obowiązują go roszczenia prawne klienta końcowego wobec Użytkownika z powodu wadliwej lub niewłaściwej naprawy. Dla uniknięcia wątpliwości: Użytkownik jest świadomy, że jego umowa o prace naprawcze i konserwacyjne została zawarta wyłącznie pomiędzy Użytkownikiem a jego klientem końcowym.
-
Odpowiedzialność ogólna
a. Roszczenia odszkodowawcze Użytkownika, niezależnie od ich podstawy prawnej, są wykluczone, chyba że firma Electrolux ponosi odpowiedzialność na mocy obowiązkowych przepisów ustawowych (np. Ustawy o odpowiedzialności za produkt), w przypadku zamiaru, rażącego niedbalstwa, utraty życia, urazów ciała lub uszczerbku na zdrowiu bądź naruszenia podstawowych zobowiązań umownych, tj. w przypadku zobowiązań, które firma Electrolux musi przyznać Użytkownikowi na mocy treści i celu stosunku umownego wynikającego z niniejszych Warunków korzystania lub których realizacja jest niezbędna do prawidłowego wykonania stosunku umownego na mocy niniejszych Warunków korzystania oraz na których przestrzeganiu Użytkownik regularnie polega i może polegać. Roszczenie o odszkodowanie z tytułu wynikającego z lekkiego niedbalstwa naruszenia podstawowych zobowiązań umownych jest ograniczone do przewidywalnych szkód typowych dla umowy.
b. Powyższe ograniczenie odpowiedzialności ma zastosowanie do szkód spowodowanych błędami, opóźnieniami, przerwami w przesyłaniu danych lub tym podobnych, w przypadku awarii sprzętu lub usług technicznych, nieprawidłowych treści, utraty lub usunięcia danych, wirusów.
c. Electrolux nie jest zobowiązana do zapewnienia nieprzerwanej dostępności PLATFORMY. Awarie serwera spowodowane problemami technicznymi lub innymi pozostającymi poza kontrolą firmy Electrolux (siła wyższa, awaria podmiotów zewnętrznych itp.) nie stanowią podstawy roszczenia Użytkownika.
-
Brak gwarancji dostępności PLATFORMY
a. Electrolux nie ponosi odpowiedzialności za powodzenie dostępu do PLATFORMY.
b. Dostępność PLATFORMY zależy od możliwości technicznych i operacyjnych Electrolux. W związku z tym Electrolux nie gwarantuje korzystania z PLATFORMY, w szczególności w przypadku przestojów spowodowanych konserwacją i okresami, w których nie można uzyskać dostępu do centrum danych przez Internet z powodu problemów technicznych lub innych problemów pozostających poza kontrolą firmy Electrolux (siła wyższa, awaria podmiotów zewnętrznych itp.).
-
Okres obowiązywania, zakończenie
a. Użytkownik ma prawo korzystać z PLATFORMY od daty rejestracji.
b. Stosunki umowne wynikające z niniejszych Warunków korzystania wygasają automatycznie, jeśli i gdy Electrolux nie będzie już zobowiązana do zapewnienia dostępu do Informacji dotyczących napraw i konserwacji lub gdy Użytkownik zrezygnuje z subskrypcji PLATFORMY.
c. Nie wpłynie to na prawo do rozwiązania stosunku umownego na mocy niniejszych Warunków korzystania z ważnej przyczyny. Uznaje się, że ważna przyczyna zachodzi, zwłaszcza jeśli strona dopuści się powtarzających się lub ciągłych naruszeń podstawowych zobowiązań umownych wynikających z niniejszych Warunków korzystania (Prawo do rozwiązania umowy odpowiedniej drugiej strony).
-
Dane osobowe i inne informacje przekazane przez Użytkownika
a. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wszelkie dane i inne informacje przekazane przez niego podczas korzystania z PLATFORMY, generowane automatycznie lub ręcznie, w ramach rejestracji na PLATFORMIE i korzystania z niej mogą być przechowywane i wykorzystywane przez Electrolux w celu (i) normalnej obsługi i wsparcia PLATFORMY, (ii) rozwoju aplikacji, produktu i usług Electrolux oraz (iii) tworzenia przez Electrolux raportów lub analiz. W zakresie, w jakim takie dane lub informacje obejmują dane osobowe, obowiązuje polityka prywatności Electrolux. Dla uniknięcia wątpliwości Electrolux może zawsze przechowywać i wykorzystywać wszelkie dane i informacje określone powyżej w formie zanonimizowanej.
b. Electrolux będzie przetwarzać wszelkie dane osobowe zgodnie z polityką prywatności Electrolux, którą można znaleźć na stronie https://www.electroluxgroup.com/privacy/. Akceptując niniejsze Warunki korzystania, Użytkownik potwierdza, że został poinformowany o przetwarzaniu jego danych osobowych przez Electrolux.
-
Zmiany w niniejszych Warunkach korzystania
a. Electrolux będzie uprawniona do zmiany niniejszych Warunków korzystania w dowolnym momencie za uprzednim powiadomieniem z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiany będą zgłaszane Użytkownikowi na piśmie, pocztą elektroniczną lub w innej stosownej formie.
b. Jeśli Użytkownik nie zgadza się ze zmianami, musi wyrazić sprzeciw na piśmie wobec danej zmiany w terminie czterech tygodni od otrzymania powiadomienia. Jeśli Użytkownik nie sprzeciwi się zmianom w tym okresie, zmiany te zostaną włączone i wejdą w życie zgodnie z treścią powiadomienia. Electrolux będzie odnosić się do tego prawa w powiadomieniu dla Użytkownika. Jeśli Użytkownik wyrazi sprzeciw, Electrolux zastrzega sobie prawo do wyłączenia Użytkownika z PLATFORMY. W takim przypadku Użytkownik ma prawo złożyć nowy wniosek o rejestrację.
c. Jeśli zmiany są wymagane przez prawo, postanowienie wymagające uprzedniego powiadomienia Użytkownika i prawo Użytkownika do sprzeciwu nie mają zastosowania.
-
Postanowienia różne
a. Wyłącznym miejscem jurysdykcji dla sporów wynikających z niniejszych Warunków korzystania lub z nimi związanych jest Sztokholm (miasto). Niniejsze Warunki korzystania i wszystkie związane z nimi kwestie podlegają wyłącznie prawu Szwecja, z wyłączeniem norm kolizyjnych oraz Konwencji Narodów Zjednoczonych o sprzedaży towarów (CISG).
b. Electrolux może przenieść stosunek umowny zgodnie z niniejszymi Warunkami korzystania, w tym wszystkie prawa i obowiązki z nich wynikające, na dowolną Spółkę powiązaną Electrolux.
c. W przypadku gdy którekolwiek z postanowień niniejszych Warunków korzystania stanie się nieważne lub niewykonalne, w całości lub w części, pozostanie to bez wpływu na ważność pozostałych postanowień.
Data 01/03/2021