Suszarka zatrzymuje program po kilku minutach

Ostatnia aktualizacja 18.02.2021 10:51

Problem

  • Suszarka kończy program zaraz po uruchomieniu
  • Suszarka uruchamia się na krótko, ale od razu przeskakuje do końca
  • Pranie nie jest suszone

Dotyczy

  • Suszarka kondensacyjna
  • Suszarka z pompą ciepła
  • Osuszacz powietrza wywiewanego

Rozwiązanie

  1. Sprawdź, czy na wyświetlaczu świeci się wskaźnik „Pełny zbiornik na wodę”.
    • Urządzenie zatrzymuje program, gdy zbiornik na wodę jest pełny.
    • Opróżnij zbiornik i uruchom ponownie program.

  2. Sprawdź, czy suszarka jest podłączona do zewnętrznego odpływu wody (jeśli dotyczy).
    • Suszarka zatrzyma cykl, jeśli wystąpi problem z odpływem
    • Upewnij się, że wąż jest prawidłowo zainstalowany i nie jest skręcony lub zagięty.
    • Ostrzeżenie: Nie wieszać węża odpływowego wyżej niż 1 metr. Wąż można skracać w razie potrzeby.

  3. Wyczyść bęben:
    • Resztki detergentu lub płynu do zmiękczania tkanin mogą pozostawić cienką warstwę na bębnie i czujniku pomiarowym.
    • Taka warstwa wpływa na pomiar wilgotności.
    • Należy wyczyścić bęben i poprzeczne żeberka bębna, a także wewnętrzną powierzchnię wokół otworu drzwi miękką szmatką i mieszanką wody i octu.

  4. Sprawdź, czy bęben jest wystarczająco napełniony.
    • Jeśli używasz programu sterowanego czujnikiem wilgotności, elektronika rozpoznaje, czy i kiedy ubrania są suche.
    • Jeśli włożysz do bębna tylko niewielką ilość prania, czujnik może czasami nie być w stanie rozpoznać wilgotności ubrań i przerwie program.
    • W przypadku bardzo małej ilości wsadu zalecamy użycie trybu "Suszenia na czas".
    • Najlepiej jest wykorzystać maksymalny załadunek danego programu. Informacje na ten temat można znaleźć w instrukcji obsługi .
  5. Sprawdź, czy suszarka i jej filtry są czyste.
    • Jeśli filtry, skraplacz i/lub wymiennik ciepła są zanieczyszczone suszarka może nie być w stanie się rozgrzać.
    • Należy wyczyścić filtry, skraplacz i/lub wymiennik ciepła zgodnie z opisem w instrukcji obsługi.
    • Możesz kupić nowe filtry i akcesoria w naszym sklepie internetowym.

  6. Sprawdź, czy urządzenie jest ustawione prawidłowo.
    • Jeśli urządzenie nie jest odpowiednio wypoziomowane nie będzie w stanie wypompować wody do zbiornika.
    • Uwagi na ten temat  można znaleźć w instrukcji obsługi.

  7. Jeśli powyższe wskazówki nie pomogą, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta w celu zarejestrowania zgłoszenia serwisowego.


Zamów wizytę serwisową
Zamów wizytę serwisową

W celu zgłoszenia urządzenia do naprawy, przejdź do strony Serwis.