Suszarka nie nagrzewa się

Ostatnia aktualizacja 14.10.2021 05:58

Problem:

  • Suszarka nie nagrzewa się

Dotyczy:

  • suszarka

Rozwiązanie:

1. Sprawdź, czy urządzenie wyświetla kod błędu

  • Komunikatem o błędzie może być kod na wyświetlaczu, migająca dioda LED lub sekwencja sygnałów dźwiękowych.
  • Jeśli wyświetlany jest kod błędu, odwiedź nasze Centrum Pomocy, aby uzyskać informacje na temat rozwiązywania problemów.


2. Sprawdź, czy urządzenie się nagrzewa:

  • Najpierw wyczyść urządzenie, a następnie rozpocznij cykl czasowy trwający co najmniej 120 minut bez załadunku
  • Po około 1 godzinie otwórz drzwi i sprawdź, czy bęben jest ciepły w środku (na wyświetlaczu pozostało przynajmniej 20 minut).
  • Jeśli wnętrze bębna jest ciepłe, system grzewczy działa. W suszarkach wyposażonych w pompę ciepła często słychać również odgłosy dobiegające z urządzenia po zatrzymaniu.
  • Jeśli po 1 godzinie programu urządzenie nadal nie jest gorące, zalecamy kontakt z Biurem Obsługi Klienta Electrolux


3. Sprawdź, czy temperatura otoczenia wynosi od 5 ° C do 35 ° C.

  • Jeśli temperatura otoczenia jest zbyt niska lub zbyt wysoka, suszarka może nie działać poprawnie.
  • Ogrzej pomieszczenie, w którym znajduje się suszarka, aż osiągnie odpowiednią temperaturę, lub przenieś suszarkę do innego pomieszczenia o odpowiedniej temperaturze.


4. Zresetuj urządzenie

Wyjmij wtyczkę z gniazdka, odczekaj 3 minuty, a następnie podłącz ponownie.

5. Unikaj otwierania drzwi podczas pierwszych 10 minut cyklu suszenia. (dotyczy suszarki z pompą ciepła)

Jeśli drzwi są otwarte, ogrzewanie będzie opóźnione.

  • Jeśli drzwi zostaną otwarte podczas cyklu suszenia, czas suszenia można wydłużyć do 20–30 minut przy każdym otwarciu drzwi
  • Drzwi muszą być zamknięte podczas cyklu suszenia. Uruchom ponownie cykl i utrzymuj drzwi zamknięte.


6. Nie przeciążaj urządzenia.

Przeciążenie może zmniejszyć cyrkulację ciepła wokół ubrania, wydłużając w ten sposób czas schnięcia.

8. Sprawdź, czy filtry są czyste.

  • Jeśli filtry, skraplacz i / lub wymiennik ciepła są brudne, może to być przyczyną, że urządzenie się nie nagrzewa.
  • Informacje na temat czyszczenia i konserwacji urządzenia można znaleźć w instrukcji obsługi. Pobierz instrukcję obsługi .
  • Filtry mogą wydawać się czyste, ale nadal mogą być zablokowane.
  • Możesz sprawdzić filtry, trzymając je pod światło lub pod kranem i sprawdzając, czy woda może przez nie przepływać.
  • Jeśli woda nie przepływa przez filtry, wyczyść je i sprawdź ponownie.
  • Jeśli woda nadal nie przepływa przez filtry, wymień je.
  • Filtry i akcesoria są dostępne w naszym sklepie internetowym.

Jeśli powyższe sugestie nie pozwolą rozwiązać problemu, zalecamy kontakt z Biurem Obsługi Klienta Electrolux.

Zamów wizytę serwisową
Zamów wizytę serwisową

W celu zgłoszenia urządzenia do naprawy, przejdź do strony Serwis.

Znajdź instrukcję obsługi
Znajdź instrukcję obsługi

Znajdź rozwiązanie swojego problemu lub pobierz instrukcję obsługi urządzenia.