Pralka wyświetla kod błędu C9 lub F9

Ostatnia aktualizacja 22.11.2023 08:53

Problem

  • Wyświetlacz pralki pokazuje błąd C9 lub F9
  • Pralka nie działa

Dotyczy

  • Pralka ładowana od frontu
  • Pralka ładowana od góry

Rozwiązanie

Możliwa przyczyna: problem z wyważeniem podczas cyklu wirowania. W przypadku starszego urządzenia zaleca się jego zresetowanie.

Instrukcje dotyczące resetowania:

BŁĄD C9 

  • Zamknąć drzwi urządzenia i ustawić pokrętło wyboru programów na zerze.
  • Nacisnąć dwa przyciski na górze (namaczanie i pranie wstępne).
  • Jednocześnie obrócić pokrętło wyboru programów w lewo na cykl wirowania delikatnych tkanin. Następnie zwolnić oba przyciski i dalej obracać pokrętło w lewo do położenia wyłączenia (prawie pełny obrót).
  • Spróbować uruchomić normalne pranie. Jeśli na wyświetlaczu nadal widoczny jest błąd C9, mogło dojść do uszkodzenia łożysk w silniku urządzenia.
  • Procedurę resetowania należy przeprowadzić tylko jednokrotnie. Częste resetowanie przyczynia się do szybszego zużycia silnika.  

Silnik:

Gdy problem zaczyna się powtarzać, możemy przypuszczać, że doszło do awarii silnika lub jego łożysk.

Aby zaradzić tej sytuacji, zalecamy skontaktować się z autoryzowanym centrum serwisowym lub kontakt z Biurem Obsługi Klienta Electrolux.

Zamów wizytę serwisową
Zamów wizytę serwisową

W celu zgłoszenia urządzenia do naprawy, przejdź do strony Serwis.

Znajdź instrukcję obsługi
Znajdź instrukcję obsługi

Znajdź rozwiązanie swojego problemu lub pobierz instrukcję obsługi urządzenia.