Electrolux szanuje Państwa prywatność. W tym celu pragniemy poinformować Użytkowników naszej strony Internetowej o obowiązującej w Electrolux polityce w zakresie ochrony Państwa danych osobowych, w tym wykorzystywania plików „Cookies”.

Więcej informacji znajdziesz w naszym Poradniku plików cookies.

Patagonia

Dobry przykład

Patagonia nie jest zwykłą firmą odzieżową. Jej pracownicy uważają, że współczesny sposób prowadzenia działalności powoduje wyczerpywanie się zasobów naturalnych i powinniśmy zużywać tylko te zasoby, które się odnawiają. Od 1985 roku firma przekazuje 1% dochodów ze sprzedaży na działania związane z ochroną środowiska i jest zaangażowana w redukcję nadmiernej konsumpcji i produkcji ubrań na całym świecie.  Wiceprezes ds. inicjatyw środowiskowych, Rick Ridgeway, zdaje sobie sprawę, że odpowiedzialnością firmy jest zwrócenie zasobów, z których skorzystała i do tego samego namawia innych.


„Nie kupuj tej marynarki”

Kluczowym elementem filozofii Ricka jest idea indywidualnej odpowiedzialności. Najlepszą rzeczą jaką możemy zrobić dla naszej planety to kupowanie tylko tego, czego potrzebujemy. Ta idea prowadzi do kampanii firmy Patagonia - „Nie kupuj tej marynarki” - w której prosi klientów o nie kupowanie marynarki jeżeli nie jest ona naprawdę im potrzebna. „Z reakcji naszych klientów  na tę akcję wiemy, że wielu ludzi przemyślało swój stosunek do ubrań, a także do pozostałych rzeczy, które mają w domu”, wyjaśnia Rick.


Wspólna odpowiedzialność

Aby zapewnić zrównoważoną konsumpcję i produkcję, musimy zrozumieć cały cykl życia ubrań. Rick identyfikuje dwa obszary koncentracji: wpływ na procesu produkcyjnego na środowisko, od hodowli roślin do farbowania, prania i transportu i liczby kupowanych przez nas ubrań.  W celu promowania zrównoważonego popytu, Patagonia wprowadziła Common Threads Partnership - inicjatywę, której celem jest namawianie klientów na zmniejszenie liczby kupowanych rzeczy, naprawianie starych przedmiotów i ich ponowne używane.


Zwiększanie trwałości ubrań

Pracownia Rocka w Kaliforni oferuje klientom reperację podartych ubrań. Firma Patagonia jest także partnerem IFIXIT, serwisu online zawierającego informację na temat sposobu łatwego naprawiania odzieży. To na pewno krok w dobrym kierunku, ale Rick wierzy, że inni duży detaliści  też powinni przejąć tę filozofię, aby pozytywne zmiany były widoczne w przyszłości.


 
 
Zamknij
 

Określ, gdzie chcesz to udostępnić

Zamknij